Mentalt nu gubbar!

Äntligen ligger jag nerkrupen under täcket! Som jag har längtat!
Idag har jag varit sådär riktigt supertrött. Ögonlocken har känts som två tegelstenar och kroppen har hängt med men två steg efter hela tiden..
Trotts detta har jag tagit mig igenom en dag som bestått utav 8timmars jobb och lite fotbollstittande.
Var på Ållevi med David och Eric och kikade på Uniteds herrar, eller ska jag säga "gubbar" för det är ju vad de själva ropar till varandra på planen. Jag tycker att det låter så fult!!!
Vad då att trycka ner sina medspelare när man ropar "spring nu gubbar!"... Blir man inte mer sugen på att göra en löpning om någon ropar "spring nu snyggingar!"... På mig hade det bitit mer kan jag ju säga.
Ordet gubbe har en negativ laddning i folks undermedvetna...

Den mentala biten har större betydelse inom idrotten än vad många tror.
Tex tankarna "jag får inte" eller "missa inte nu" är två vanliga marodörer i våra hjärnor.
Ordet "inte" har ingen betydelse för oss. Hjärnan uppfattar inte ordet "inte". Så när du tänker " missa INTE nu" så uppfattar ditt hjärnsystem bara "missa nu" och sänder ut till din kropp att nu är det okej att missa!

Vad ska man tänka för att inte missa då kanske du tänker nu?
Tänk positivt laddade ord (meningar utan ordet "inte" i) som tex: Du kan det här!, Du har klarat det här massor med gånger tidigare.. Tror ni förstår.
Men positiva tankar är ingenting man har naturligt utan det är någonting man måste träna på. Löjligt? Alla framgångsrika idrottsmän gör det så varför inte du också? Själv har jag jobbat väldigt mycket med min mentala bit och jag kan ärligt säga att det har hjälp mig till framgångar!



Postat av: ,,,,

Tänk om du hade ropat kom igen snyggingar?? :)

2011-08-17 @ 23:05:09
Postat av: McDreamy

Inspirerande... Bra tankar! Håller med om att det undermedvetna och psyket är otroligt viktigt, kul att du tog upp det.

2011-08-18 @ 09:51:40
URL: http://andrewster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu