Roadtrip

Idag blev det en liten Roadtrip till Jkp med mamma och syster för lite shopping. Tänkte slänga upp lite bilder på allt lite senare ikväll! Ska nämligen ta en myskväll med flickorna i husetoch bara ta igen mig efter gårdagen.

Gårdagen spenderades med mkt trevligt folk. Precis som alla andra gjorde så åkte vi till Skövde, Matfestivalen. Och vad åt vi där? Jo, Donken... As usual!
Hahah hemskt egentligen. Där går vi hungriga som troll på en MATfestival med tält fyllda med god mat över allt och ändå ska vi käka Donken!? Pinsamt!
Planerna ikväll var egentligen lite festligheter i Skövde igen men kände inte något större sug alls och varför ska man göra något man inte känner för? Ska man göra precis som alla andra gör jämt? Ne inte jag för jag gillar ju inte att vara som alla andra... hihi.

Sitter just nu och bokar mitt liv. Jag hatar att inte ha någonting inbokat att se fram emot. Därför brukar mitt schema vara mer än fullt! Iaf så har jag nu bestämt mig för att ge tennisen en chans. Efter några månader utan käningar i ryggen och några träningar med riktigt bra träff i slagen så vill jag ut och tävla!
Jag förstår självklart att det inte kommer att gå som en dans på rosor och jag kommer defenitivt inte vinna en massa nu när jag gått upp en klass och måste spela elitklasserna. Men vad fasen gör det? Efter varje match går man där ifrån bättre på något sätt än innan matchen. Tillslut kommer den där matchen som bara kommer en gång per år. Då allt går precis som man vill och man behöver inte tänka! Bollarna är riktiga kanoner och man kan hålla fokuseringen hela tiden ut. Det är den matchen jag strävar efter att få uppleva igen! och igen! och igen!
Så nu ska här tävlas!
Vi slår på stort med en gång (varför vänta): Nästa helg åker jag till staden där det alltid regnar? Borås! Där kommer jag att delta i Damsingel 21 klassen och MixDubbel. MixDubbeln kommer jag att spela med mannen, myten, legenden.. Joakim Johansson! Med en känsla av att vi kommer äga och ha grymt roligt ute på banan!
Efter min stora debut i Borås blir det hem och träna träna träna för helgen v37 tar jag rallybilen och åker till stället som jag hatar att spela på (pga dåliga minnen), Tabergsdalen! Och där ska jag krossa mina motståndare i damklassen! Wihooo vad roligt det kommer att bli!!!

Det är många som brukar, skämtsamt, säga till mig (oftast på fyllan) att de skulle kunna vinna över mig på tennis hur lätt som helst! och att de är grymma på tennis! 
Vad ska man svara på det?
Jag tror säkert att många av mina vänner skulle kunna vinna några bollar mot mig för som ni kanske själva känt av någon gång så är det alltid svårare att möta någon som är sämre än sig själv.
Det spelar ingen roll vilken sport det handlar om! En "nybörjare" kan inte tekniken och blir därför svåra att läsa av.
Men jag kan tänka mig att många som aldrig testat att lira tennis eller som bara lirat med jämndåliga (ursäkta uttrycket) tycker/tror att de är VÄLDIGT duktiga. Jag tvivlar inte på detta men som sagt tennis är så mycket mer än att stöna och slå på en boll... Jag tar gärna en match mot alla er som vill detta men snälla säg inte att ni kan spela tennis bara för att ni kan stöna och för att ni får över bollarna över nätet! sötisar!
Håller på att klippa ihop en liten film när jag spelar i Kroatien som jag kanske kan visa någon gång om ni har otur!




Postat av: Anna

Vad roligt att du spelar tennis, har bara spelat några få gånger men är inget vidare bra:/

Kan du inte berätta hur du började spela tennis? När var du som bäst? vem/vilka var dina svåraste motstånd? Var det någon som du "hatade" att möta, för att du inte ville felora? (menar inte klubbkompis utan ngn annan stans? och hur länge till ska du kömpa för att nå dit du vill? PUSS!

2011-09-01 @ 16:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu