Båt ska det va!

Sitter med datorn i knät på en stol ute i solen och njuter! Det är inte många dagar som är lika fina som denna i Sverige under ett år.
Igår följde jag med pappa ut till sommarstugan på landet. Där var det vindstilla och knappt en kotte i rörelse. Pappa renoverar stugan och tar i medans jag låg ute och glassade på en madrass i solen. Självklart spelades Movits! på mobilen och självklart hade jag gjort iordning en kanna med kall saft. Detta är vad jag kalla njutelse mina vänner!
Och som pricken över i:et hade pappa sjösatt vår båt. Idag finns det inte alltför mycket bensin kvar i den dunken.

Köpa egen bil hysterin som börjar uppstå nu bland alla nyblivna körkortstagare är förstårlig. Klart att man villha en egen "cool" bil att glida omkring i. Men varför skaffa en nu?! Jag menar vi bor i Falköping - falsketa. Här kommer du över allt på en cykel? och skulle du skaffa en bil, hur kul är det att åka ströget 1000 gånger? Visst kan du åka till ställen utanför denna håla men halå, tåg? buss?
Jag har tänkt lite...
Jag vill skaffa mig en båt. JAPP, en båt istället för en bil. Självklart ska jag skaffa en bil men varför lägga pengarna på det nu när man egentligen inte behöver en. Man har väl en mamma och pappa?
Så en båt ska det bannemig bli!
En seadoo? Maby.
Ne nu ska jag och mina tankar segla iväg på annat håll
Ikväll blir det utgång

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu